Tangen videregående skole

Med språklige minoriteter i klassen: språklige og faglige utfordringer
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Med språklige minoriteter i klassen: språklige og faglige utfordringer
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.653982 M
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2008
Noter
  • Med språklige minoriteter i klassen må læreren også ha kunnskaper om hvordan elever lærer et andrespråk. Kapitlene i denne boka handler om hvordan undervisningen kan tilrettelegges for de minoritetsspråklige elevene, og hvordan opplæringen kan fremme utvikling av ulike ferdigheter på ulike nivåer. Bruk av digitale verktøy og vurdering og kartleggig har fått egne kapitler. I teksten henvises det både til teori og praksis, og det refereres til ulike læreplaner. Boken er grundig revidert fra første utgave som kom i 2004, spesielt i forhold til bruk av IKT i opplæringen. 1. utg.: 2004 Har bibliografi, data om bidragsyterne, innholdsfortegnelse, noter, register
ISBN
  • 978-82-02-27707-9
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001400nam  22002291  4500
*00120166
*008                      a          00nob 2
*015  $a0220886$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-02-27707-9$bh.$cNkr 398.00
*08231$a372.653982$zh$25
*090  $c372.653982$dM
*24500$aMed språklige minoriteter i klassen$bspråklige og faglige utfordringer$cElisabeth Selj og Else Ryen (red.)
*250  $a2. utg.
*260  $a[Oslo]$bCappelen akademisk$c2008
*300  $a318 s.$bill.
*503  $a1. utg.: 2004
*505  $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, innholdsfortegnelse, noter, register
*520  $aMed språklige minoriteter i klassen må læreren også ha kunnskaper om hvordan elever lærer et andrespråk. Kapitlene i denne boka handler om hvordan undervisningen kan tilrettelegges for de minoritetsspråklige elevene, og hvordan opplæringen kan fremme utvikling av ulike ferdigheter på ulike nivåer. Bruk av digitale verktøy og vurdering og kartleggig har fått egne kapitler. I teksten henvises det både til teori og praksis, og det refereres til ulike læreplaner. Boken er grundig revidert fra første utgave som kom i 2004, spesielt i forhold til bruk av IKT i opplæringen.
*650 1$aNorsk språk$xUndervisning$xFremmedspråklige$0før- og grunnskolen$1372.65/3982044$2BS$2BS$9nob
*700 0$aSelj, Elisabeth$d1950-$ered.$jn.
*700 0$aRyen, Else$d1944-$ered.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Tangen videregående skole372.653982 M