Tangen videregående skole

Å lære å skrive: tekstkompetanse i norskfagets skriveopplæring
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Å lære å skrive: tekstkompetanse i norskfagets skriveopplæring
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.62 I
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2016
Noter
  • Skriveferdighet omfatter både kunnskap om språk, tekst og kommunikasjon og evnen til å anvende denne kunnskapen til å skrive gode tekster. «Å lære å skrive» er en grunnbok som tar for seg alle sider ved skriveprosessen og gir lærere veiledning for skriveundervisningen. Den forklarer hva skrivekompetanse er, hva som er skrivingens ulike formål og viktige trekk ved skriveprosessen. I tillegg gir den innsikt i ulike format for skriving, som sjangrer og skrivehandlinger, digitale medier og multimodale tekster. Hvordan elever med norsk som andrespråk løser utfordringene når de skal tilegne seg skrivekompetanse, er også tema i boken. Boken inneholder skriveoppgaver, elevteksteksempler, analyser og vurderinger av dem. Omtalen er utarbeidet av BS. Har bibliografi, noter, register
ISBN
  • 978-82-15-02186-7
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001514nam  22002171  4500
*00121125
*008                      a          00nob 2
*015  $a0465413$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-15-02186-7$bh.$cNkr 399.00
*08201$a372.623044$zh$223/nor
*090  $c372.62$dI
*100 0$aIversen, Harald Morten$d1949-$jn.
*24510$aÅ lære å skrive$btekstkompetanse i norskfagets skriveopplæring$cHarald Morten Iversen og Hildegunn Otnes
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2016
*300  $a246 s.$bfig.
*505  $aHar bibliografi, noter, register
*520  $aSkriveferdighet omfatter både kunnskap om språk, tekst og kommunikasjon og evnen til å anvende denne kunnskapen til å skrive gode tekster. «Å lære å skrive» er en grunnbok som tar for seg alle sider ved skriveprosessen og gir lærere veiledning for skriveundervisningen. Den forklarer hva skrivekompetanse er, hva som er skrivingens ulike formål og viktige trekk ved skriveprosessen. I tillegg gir den innsikt i ulike format for skriving, som sjangrer og skrivehandlinger, digitale medier og multimodale tekster. Hvordan elever med norsk som andrespråk løser utfordringene når de skal tilegne seg skrivekompetanse, er også tema i boken. Boken inneholder skriveoppgaver, elevteksteksempler, analyser og vurderinger av dem. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aSkriving$xUndervisning$0før- og grunnskolen$1372.62/3044$2BS$2BS$9nor
*700 0$aOtnes, Hildegunn$d1955-$emedforf.$jn.
*950 0$aSkrivepedagogikk$zSkriving$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Tangen videregående skole372.62 I