Forfatter
Tittel Leselyst i klasserommet: om trusler og redningsaksjoner
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Boken presenterer en rekke tilnærmingsmåter til undervisning i grunnskolen og videregående skole, med mål om å styrke leselyst hos barn og unge. Hvilke faktorer truer norske elevers leselyst, og hvordan kan den forsvares? Åsmund Hennig drøfter disse spørsmålene og forklarer hvordan vi kan forstå leselyst i lys av nyere litteraturdidaktisk forskning. Åsmund Hennig er førsteamanuensis ved Universitetet i Stavanger. Omtalen er utarbeidet av BS.
Har bibliografi
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001165pam 22002171 4500
*00122452
*008190306s2019 a 00nob 2
*015 $a0558402$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-05-51912-1$bheftet$cNkr 369.00
*08201$a372.41$zh$223/nor
*090 $c372.41$dH
*100 0$aHennig, Åsmund$d1969-$jn.
*24510$aLeselyst i klasserommet$bom trusler og redningsaksjoner$cÅsmund Hennig
*250 $a1. utgave
*260 $aOslo$bGyldendal$c2019
*300 $a175 sider
*505 $aHar bibliografi
*520 $aBoken presenterer en rekke tilnærmingsmåter til undervisning i grunnskolen og videregående skole, med mål om å styrke leselyst hos barn og unge. Hvilke faktorer truer norske elevers leselyst, og hvordan kan den forsvares? Åsmund Hennig drøfter disse spørsmålene og forklarer hvordan vi kan forstå leselyst i lys av nyere litteraturdidaktisk forskning. Åsmund Hennig er førsteamanuensis ved Universitetet i Stavanger. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aLesing$xUndervisning$0før- og barneskolen $1372.41$2BS$413335$9nor
*996 $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=599147&SU=6475$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening